neděle 10. ledna 2016

Zahaž mě hlínou a napiš mi na hrob CrossFit

Navezla mě do toho Jana. Na konci léta zjistila, že má Reebok v Praze na Letné venkovní tělocvičnu s cvičením zadarmo a navrhla, jestli tam nezajdeme vyzkoušet nějakou lekci spolu. Konkrétně ji zaujala nabídka tanečních lekcí, ve které bylo snad dvacet různých stylů tance. 
Ukázala jsem jí své dva taneční pohyby a usoudily jsme, že to asi nebude ten nejlepší nápad. A tak nám do očí padl CrossFit for begginers.

CrossFit jsem nikdy nedělala a ani to není tak, že bych se chystala začít. Objektivní důvody jsou, že je to na mě moc těžké, časové náročné a drahé. Subjektivní důvod je, že teď mám trilion věcí, které mě baví a posouvají zas o kousek dál. A tak mám to štěstí, že nemusím pátrat po alternativách :).
Ale je to sport, jehož idea se mi líbí. Připadá mi, že člověk buduje tělo které je k něčemu. Není nejhubenější, nemá největší svaly, ale zato má určitou všestrannost. Jsou to svaly, které člověk může doopravdy použít. 
A možnost vyzkoušet si ho mě lákala i tím, že jde zas o něco nového.



V CrossFitu se totiž podle mých objektivních výpočtů dělá asi tak trilion různých věcí. Ale tahle lekce měla přízvisko "for beginners", tak jsem si v duchu malovala, že se naučím něco úplně jiného a někdo mi pěkně vysvětlí jak na to po technické stránce.
Chyba lávky!
Ono zrádné pro začátečníky totiž znamenalo jediné - lekce mě sice naprosto zničí, ale dosáhne toto pouze s použitím naprosto základních cviků.

Celá lekce se skládala ze tří částí:
1) Běh
Potud fajn. Byla jsem rozběhaná. Nechala jsem pár lidí za sebou a sebevědomí v oblacích.

2) 1. WOD - Tabata trénink dřepy
Tedy intervalový trénink 20 vteřin cvičení a 10 vteřin pauza. Minimální počet opakování pro každé kolo (který musíte 8x splnit, aby vás z CrossFitové tělocvičny nevyhodili oknem), byl pro holky 12. To jsem sice nezvládla ani jednou, ale aspoň se mi podařilo svojí jedenáctku udržet všechna kola. 
No dobře, uznávám, že to nezní až tak hrozně. Ale bylo :D. (Přeci jen bylo v létě mým hlavním sportem plavání a popíjení frappé. S větším důrazem na jednu ze jmenovaných disciplín ;)) A celou dobu mě provázela docela hořká myšlenka, že tohle jsem ještě před pár měsíci zvládala lépe a se závažím v rukou :/. (Ačkoliv celou dobu asi ne, pak už mě provázely jen myšlenky na to, kdy přijde konec :D)

Tohle jsem fotila já. Přesně proto tolik fotek kradu...


3) 2. WOD
Celkem 4 kola ve kterých se opakovaly 4 cviky. Pro každé kolo byl zadaný počet jejich opakování. (Ruku do ohně za to, že angličáků bylo aspoň tisíc nebo tak nějak). 
Byly tam výpady, angličáky, sedy-lehy a ještěněco. Lidi okolo mě jeli v úplně neuvěřitelném tempu. (Respekt!) Ten Zlý Člověk, který na mě celou dobu křičel, že mám jet rychleji, nám měřil čas za který to zvládneme. A taky se pořád ptal, jestli jsem už ve třetím kole. 
Tohle mi trochu vadilo. Ne že to nedávám, a že je to těžké, ale ta polovojenská atmosféra. Já mám ráda, když jsou na mě na běhání všichni strašně hodní :).
Když už skoro všichni skončili a my jsme se už jen asi ve třech lidech víceméně váleli po zemi, bylo oznámeno, že až bude na časomíře deset minut se celý WOD prostě ukončí. 
V tu chvíli mi sice už nefungovaly nohy, ale nezabránilo mi to udělat třetí hloupé rozhodnutí toho večera. Rozhodnutí, kterému osobně dávám za vinu, že jsem měla problém sejít schody do metra, abych se vůbec dostala domů :D. 
Zkrátka jsem se nějak jsem se vyhecovala a dokončila asi tak v 9:55 :). 

Jen tak pro zajímavost, první dvě hloupá rozhodnutí byla vzít si tričko s dlouhým rukávem (je to venku a docela pozdě večer) a zapomenout vzít si s sebou vodu. #já_vim

Když jsem odcházela, stan na pláni krásně svítil. 
Škoda jen, že jsem si to nemohla vyfotit, protože jsem byla mrtvá.

PS: Dostala jsem samolepku "CrossFitCommited", kterou jsem si hrdě nalepila na notebook. Co na tom, že jsem byla jednou! Byla tvrdě vydřená :)!

Žádné komentáře:

Okomentovat